Καθώς οι κακοποιήσεις ζώων συνεχώς αυξάνονται, η μείωση της βιοποικιλότητας είναι δραματική και τα απειλούμενα είδη πλέον εξαφανίζονται, ενώ είναι άπειρα και χρόνια τα προβλήματα που εμποδίζουν την ευζωία διαφόρων ζώων. Πιστεύουμε ότι τα εργαστήρια δεξιοτήτων είναι μία τεράστια ευκαιρία, αξιοποιώντας το φιλοζωικό υλικό της πλατφόρμας, να καλλιεργηθεί η φιλοζωική παιδεία στους μαθητές και τις μαθήτριες ώστε να είναι οι αυριανοί ενεργοί πολίτες που μεταξύ άλλων θα αναλάβουν δράση και για την προστασία των ζώων.
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων της Πλατφόρμας 21+ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) εφαρμόστηκαν από τους εκπαιδευτικούς 218 πιλοτικών σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (γυμνάσια), κατά το σχολικό έτος 2020-21 και από το νέο σχολικό έτος 2021-22, θα υλοποιούνται πλέον σε όλα τα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια της χώρας. Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων δομούνται σε τέσσερις θεματικούς κύκλους, Ζω Καλύτερα- Ευ Ζην, Φροντίζω το Περιβάλλον, Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία. Οι Θεματικοί Κύκλοι προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης. Τα εργαστήρια στοχεύουν στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες, που θα οδηγήσουν στην προσωπική ανάπτυξη, στη στροφή προς την Αειφορία, την προαγωγή του σεβασμού των δικαιωμάτων κάθε μορφή ζωής κ.ά. Αυτό σημαίνει ότι οι δραστηριότητες που υλοποιούνται στο πλαίσιο των εργαστηρίων στοχεύουν στην καλλιέργεια στάσεων, αξιών και δεξιοτήτων που προάγουν τον πολιτισμό. Οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητές τους θα επιλέγουν ένα πρόγραμμα από κάθε θεματικό κύκλο που θα διαρκεί περίπου επτά (7) εργαστηριακές συναντήσεις. Η διδακτική προσέγγιση στηρίζεται στη συμμετοχική και ανακαλυπτική μάθηση, επίσης προβλέπονται εκδηλώσεις, συνεργασίες με φορείς, εξωδιδακτικές ή/και εξωσχολικές δραστηριότητες.
Μετά από πρόσκληση του ΙΕΠ πολλοί φορείς κατάθεσαν υλικό σχετικό με τις διάφορες θεματικές, το οποίο μετά από έλεγχο αναρτήθηκε στην πλατφόρμα, ενώ εμπειρογνώμονες – εκπαιδευτικοί, που επιλέχθηκαν μετά από κρίση, δημιούργησαν επιμορφωτικό υλικό και εκπαιδευτικά προγράμματα. Ήδη από τις 22/6/2021 έχει ξεκινήσει η εξ αποστάσεως επιμόρφωση 42.000 εκπαιδευτικών και θα ακολουθήσει δεύτερη φάση τον Σεπτέμβριο.
Στον θεματικό κύκλο Φροντίζω το Περιβάλλον, ανάμεσα σε άλλα προγράμματα είναι τα εκπαιδευτικά περιβαλλοντικά και φιλοζωικά προγράμματα της ΠΦΠΟ.
Καθώς είναι πλέον αδήριτη ανάγκη η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η ανάληψη δράσης για την προστασία όλων των ζώων, προτείνουμε στους εκπαιδευτικούς την εφαρμογή φιλοζωικών προγραμμάτων. Επίσης, εκτός των φιλοζωικών προγραμμάτων σχετικό επιμορφωτικό υλικό, στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως επιμόρφωσης, μπορούν να μελετήσουν οι εκπαιδευτικοί στην ενότητα Φροντίζω το Περιβάλλον, υποενότητα 4, δημιουργός του οποίου είναι το μέλος του ΔΣ της ΠΦΠΟ δρ. Χριστίνα Νομικού.
Στο κανάλι μας στο YOUTUBE μπορείτε να βρείτε σεμινάρια επιμόρφωσης της ΠΦΠΟ για τις παρακάτω παρουσιάσεις.
Για την Π/βαθμια Εκπαίδευση:
1. Το ταξίδι μιας σταγόνας – Συγγραφή και παρουσίαση Χριστίνα Νομικού
2. Τα ζώα ως διασκέδαση – Συγγραφή Νικολέτα Παπαστεργίου και Ολυμπία Κουκουβέτσιου – παρουσίαση Ειρήνη Παγίδα
3. Ζωολογικοί Κήποι και Ενυδρεία – Συγγραφή Νικολέτα Παπαστεργίου και Ολυμπία Κουκουβέτσιου – παρουσίαση Ειρήνη Παγίδα
4. Βιωματική Εκπαίδευση παιδιών με σκύλους – Συγγραφή και παρουσίαση Σούλα Παπαϊωάννου
Για τη Δ/θμια Εκπαίδευση:
5. Περιβάλλον και κτηνοτροφία – Συγγραφή Σταύρος Καραγεωργάκης και Άννα Τσαραμπουλίδου – παρουσίαση Σταύρος Καραγεωργάκης
6. Χτίζοντας νέες σχέσεις με τα άλλα ζώα – Συγγραφή Ζωή Θεοδοσάκη και Τάνια Τρύπη– παρουσίαση Ζωή Θεοδοσάκη.
Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:
1. «Βιωματική Εκπαίδευση παιδιών με σκύλους που κάποτε ήταν Αδέσποτοι».
Συγγραφή και παρουσίαση Σούλα Παπαϊωάννου.
2. «Απειλούμενα είδη: Μεσογειακή Φώκια Monachus Monachus». Συγγραφή Γιώργος
Κέκερης και Χριστίνα Νομικού, παρουσίαση Χριστίνα Νομικού.
Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:
1. «Περιβάλλον και μελλοντικές γενιές». Συγγραφή Νικολέτα Παπαστεργίου, Ολυμπία
Κουκουβέτσιου, Σταύρος Καραγεωργάκης και παρουσίαση Σταύρος Καραγεωργάκης.
2. «Η ηθική της χρήσης πειραματόζωων». Συγγραφή Σταύρος Καραγεωργάκης και
παρουσίαση Ειρήνη Παγίδα.
3. «Γούνα με κάθε κόστος». Συγγραφή και παρουσίαση Χριστίνα Νομικού.
Για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:
1. «Οδηγός θετικής εκπαίδευσης κατοικίδιων». Συγγραφή και παρουσίαση Jonathan
Garstang.
2. «Κατοικίδια: Μέλη της οικογένειας». Συγγραφή και παρουσίαση Όλγα Λιάρα.
Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:
1. Άνθρωποι και ζώα ίδιο δικαίωμα στη ζωή. Συγγραφή και παρουσίαση Όλγα Λιάρα.
As animal cruelty continues to increase, the decline in biodiversity is dramatic and endangered species are now disappearing, and the problems that hinder the welfare of various animals are endless and chronic. We believe that the skill workshops are a huge opportunity, utilizing the animal-friendly material of the platform, to cultivate animal-friendly education for the students so that they can be the active citizens of tomorrow who, among other things, will take action for the protection of animals.
The Skills Workshops of the Platform 21+ of the Institute of Educational Policy (IEP) were implemented by the teachers of 218 pilot schools of Primary and Secondary Education (high schools), during the school year 2020-21 and from the new school year 2021-22, will be implemented in all kindergartens, primary and secondary schools in the country. The Skills Workshops are structured in four thematic cycles, Live Better – Live Well, Take Care of the Environment, Take Interest and Act – Social Awareness and Responsibility, Create and Innovate – Creative Thinking and Innovation. Thematic Circles emerge from the Global Indicators of Sustainable Development. The workshops aim at cultivating mild skills, life skills and technology and science skills in students, which will lead to personal development, a shift towards Sustainability, the promotion of respect for the rights of every form of life, etc. This means that the activities carried out within the workshops aim at cultivating attitudes, values and skills that promote culture. Teachers and their students will choose a program from each thematic cycle that will last approximately seven (7) laboratory sessions. The didactic approach is based on participatory and exploratory learning, events, collaborations with institutions, extracurricular and / or extracurricular activities are also provided.
At the invitation of the IEP, many bodies submitted material related to the various topics, which after an audit was posted on the platform, while experts – teachers, selected after the crisis, created training material and training programs. The distance learning of 42,000 teachers has already started on 22/6/2021 and will be followed by a second phase in September.
In the thematic cycle I take care of the Environment, among other programs are the educational environmental and animal welfare programs of PFPO.
As there is an urgent need for information, awareness and action to protect all animals, we suggest to teachers the implementation of animal welfare programs. Also, in addition to animal welfare programs, relevant educational material, in the context of distance education, can be studied by the teachers in the section I take care of the Environment, subsection 4, the creator of which is the member of the Board of PFPO dr. Christina Nomikou.
In our channel on YOUTUBE you can find PFPO training seminars for the following presentations.
For Primary Education:
1. The journey of a drop – Written and presented by Christina Nomikos
2. Animals as fun – Written by Nikoleta Papastergiou and Olympia Koukouvetsiou – presentation by Irini Pagida
3. Zoos and Aquariums – Written by Nikoleta Papastergiou and Olympia Koukouvetsiou – presentation by Irini Pagida
4. Experiential Education of children with dogs – Written and presented by Soula Papaioannou
For Secondary Education:
5. Environment and animal husbandry – Written by Stavros Karageorgakis and Anna Tsaraboulidou – presentation by Stavros Karageorgakis
6. Building new relationships with other animals – Written by Zoe Theodosaki and Tania Trypi – presentation by Zoe Theodosaki.
For Primary Education:
1. “Experiential Education of children with dogs that were once Stray”.
Written and presented by Soula Papaioannou.
2. “Endangered species: Mediterranean Seal Monachus Monachus”. Written by George
Kekeris and Christina Nomikou, presentation by Christina Nomikou.
For Secondary Education:
1. “Environment and future generations”. Written by Nikoleta Papastergiou, Olympia
Koukouvetsiou, Stavros Karageorgakis and presentation by Stavros Karageorgakis.
2. “The ethics of the use of guinea pigs”. Written by Stavros Karageorgakis and
presentation Eirini Pagida.
3. “Fur at all costs”. Written and presented by Christina Nomikou.
For Primary Education:
1. “Positive Pet Education Guide”. Written and presented by Jonathan
Garstang.
2. “Pets: Family members”. Written and presented by Olga Liara.
For Secondary Education:
1. Humans and animals have the same right to life. Written and presented by Olga Liara.