Θεωρούμε ότι είναι ένα σχέδιο νόμου που αφενός περιλαμβάνει βασικά θέματα που άπτονται της ευζωίας των ζώων συντροφιάς χωρίς να έχει γίνει καμία συζήτηση με τους νόμιμους φιλοζωικούς δευτεροβάθμιους οργανισμούς -τριτοβάθμιος δεν υπάρχει- και αφετέρου υπάρχει η εκφρασμένη δύο φορές θέση του Πρωθυπουργού ότι τα ζώα συντροφιάς θα υπαχθούν στο Υπουργείο Εσωτερικών, το οποίο δια στόματος Υφυπουργού κ. Θ. Λιβάνιου θα εκπονήσει νέο σχέδιο νόμου.
Για τους λόγους αυτούς προτείνουμε :
1.Την απόσυρση του άρθρου 8 για τους λόγους που εξηγούμε στην συνημμένη επιστολή. https://pfpo.gr/se-diavoulefsi-nomoschedio-voridi-pou-stelni-ta-adespota-stivagmena-sta-ori-ta-agria-vouna/
& https://pfpo.gr/deltio-typou-foreon-schetika-me-to-nomoschedio-gia-ta-zoa-tou-ypaat/
2.Την απόσυρση του άρθρου 3, το οποίο αντί να λύνει τα συσσωρευμένα προβλήματα από το 2012 που έχουν να κάνουν με το θέμα της εκτροφής , τα επιδεινώνει περισσότερο .
Είναι γνωστό ,ότι στη χώρα μας υπάρχουν χιλιάδες παράνομοι εκτροφείς και η ασυδοσία αυτή είναι ένας από τους βασικούς λόγους που τα αδέσποτα αυξάνουν συνεχώς .Σήμερα έχουμε φθάσει στο σημείο να θεωρούν οι εκτροφείς την “άδεια” που τους δίνει ο Κυνολογικός Όμιλος Ελλάδας ως το δικαιολογητικό της νομιμότητάς τους και κανείς αρμόδιος να μην παρεμβαίνει.
Το άρθρο 3 προχωράει σε υπέρ διευκόλυνση των εκτροφέων αφού με μια απλή αίτηση ίδρυσης δραστηριότητας εκτροφής στην Κτηνιατρική στην οποία θα δηλώνω ότι έχω όλες τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας -που δεν υπάρχει αφού η ΥΑ για τις προϋποθέσεις εκτροφής δεν έχει εκδοθεί από το 2012-και χωρίς κανένα έλεγχο από την Κτηνιατρική αφού το άρθρο 3 δεν αναφέρει κάτι περί ελέγχου , με την καταβολή του αστείου ποσού 50 ευρώ εφάπαξ και δια παντός θα δίνεται η άδεια ίδρυσης μέσα σε 50 μέρες.
Σημειωτέον , ότι πουθενά στην Ευρώπη δεν υπάρχει αυτό το χαμηλό ποσό των 50 ευρώ ξεκινά δε από τα 300 και ανάλογα με την κατηγορία φτάνει σε πολύ μεγάλα ποσά .
Ο εκτροφέας που για ένα μόνο κουτάβι μπορεί να ζητήσει 1000 ευρώ και παραπάνω θα πληρώνει μόνο 50 ευρώ.
Θεωρούμε ότι το άρθρο αυτό αποτελεί μια προκλητική διευκόλυνση που θα επιτείνει την ήδη τεράστια ασυδοσία που υπάρχει στον κλάδο αυτό .
Όσον αφορά δε την υπαγωγή των δραστηριοτήτων εκτροφής στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Άσκησης Δραστηριοτήτων Ελέγχων (ΟΠΣ – ΑΔΕ) , ας γίνει όταν αυτό ολοκληρωθεί .
Για όλους τους παραπάνω λόγος προτείνουμε την απόσυρση του άρθρου 3
3.την απόσυρση του άρθρου 15.
Σχετικά με την παρ. 1 του προτεινόμενου άρθρου:
Ας δούμε πως δημιουργήθηκε το σημερινό πρόβλημα με τους αγριόχοιρους που κατεβαίνουν για να βρουν τροφή ακόμη και σε αστικές περιοχές γιατί ,αν δεν κτυπήσουμε την ρίζα του προβλήματος , όσα ζώα και να σκοτώσουν οι κυνηγοί αυτό δεν πρόκειται να εξαληφθεί.
Το 2013 με την απόφαση (απ’ αριθμ. 133281/22/13 Απόφαση, ΦΕΚ 2120/Β/28-08-20013) του τότε Αν. Υπουργού Περιβάλλοντος επετράπη η ελεύθερη βοσκή των ήμερων αγριόχοιρων σε δάση και δασικές εκτάσεις που επέφερε την επιμειξία με τους ενδημικούς αγριόχοιρους και δημιούργησε τα σημερινά υβρίδια αγριόχοιρους και την κατακόρυφη αύξηση τους.
Εάν δεν υπάρξει πλήρης απαγόρευση της εκτροφής και απελευθέρωσης αγριόχοιρων ως θηράματα (τακτική των κυνηγών) και η νομαδική χοιροτροφία, η συγκεκριμένη παράγραφος έχει μηδενική αξία και θα διαιωνίζει το πρόβλημα εις βάρος της δημόσιας υγείας αλλά βεβαίως και των ίδιων των ζώων που η εύκολη και αντιεπιστημονική αντιμετώπιση του προβλήματος όχι μόνο δεν δίνει λύση αλλά φθάνει στο σημείο να τους αφαιρεί την ζωή.
Υπάρχουν εδώ και χρόνια επισημάνσεις και αντιρρήσεις από επιστήμονες, δασολόγους και βιολόγους, για την καταστροφή που επιφέρει αυτή η δραστηριότητα τόσο στη δασική πανίδα όσο και στη χλωρίδα, χωρίς όμως κανένα από τα αρμόδια υπουργεία να αναλάβει την απαγόρευση. Όσο για την άδεια θήρας αγριόχοιρων και ημίαιμων χοίρων σε περιοχές που δεν επιτρέπεται η θήρα και σε αγροτικές περιοχές, με ποιόν τρόπο θα εξασφαλίζεται η υπόλοιπη πανίδα που ζει και η σωματική ακεραιότητα των ατόμων που δραστηριοποιείται σε αυτές τις περιοχές;
(απ’ αριθμ. 133281/22/13 Απόφαση, ΦΕΚ 2120/Β/28-08-20013)
Εάν δεν απαγορευτεί η νομαδική χοιροτροφία και η εκτροφή και απελευθέρωση αγριόχοιρων, κανένας νόμος δεν πρόκειται να φέρει αποτελέσματα.
Σχετικά με την παρ. 2 του προτεινόμενου άρθρου: Ποιός ο λόγος να δημιουργηθούν εγκαταστάσεις μέσα σε εκτάσεις δασικού χαρακτήρα από τη στιγμή που υπάρχουν οι απαραίτητες δομές στις κτηνιατρικές υπηρεσίες. Θα μπορούσαν κάλλιστα να αξιοποιηθούν αυτές και ποιός ο λόγος που δεν χρησιμοποιούνται ήδη ή που δεν έχουν διαμορφωθεί κατάλληλα οι υπάρχοντες χώροι των υπηρεσιών αυτών ώστε να μπορούν να δέχονται και αυτού του είδους τη δραστηριότητα.
Αρθρο 18. Συμπλήρωση
Το άρθρο αυτό κινείται σε σωστή κατεύθυνση και είναι θετική η απαγόρευση της εκτροφής και χρήσης κρέατος, γούνας δέρματος κλπ των ιπποειδων ,σκύλων και γατών.
Προτείνουμε να συμπληρωθεί η διάταξη:
1. ότι απαγορεύεται η εισαγωγή γούνας, δέρματος και φαρμακευτικών ουσιών από τα ζώα αυτά .
2. δεν επιτρέπεται επίσης η εξαγωγή των ζώων αυτών με σκοπό την χρήση της γούνας, του δέρματος ,του κρέατος και για να χρησιμοποιηθούν ως φαρμακευτικές ουσίες.
Πανελλαδική Φιλοζωική Περιβαλλοντική Ομοσπονδία