Η Πανελλαδική Φιλοζωική Περιβαλλοντική Ομοσπονδία έχει αναδείξει πολλές φορές το τελευταίο χρόνο τις δραματικές για τα ζώα παθογένειες του νόμου 4830/21, που στον πυρήνα του είναι ένας βαθιά αντιφιλοζωικός νόμος με ελάχιστες θετικές διατάξεις .
Είναι ταυτόχρονα ένας νόμος με πάμπολλες ασάφειες, αντιφάσεις και πληθώρα διατάξεων, που δεν πρόκειται να εφαρμοστούν ποτέ.
Ας μη ξεχνάμε, ότι πλέον σε 6 μήνες περίπου θα γίνουν οι εθνικές εκλογές.
Αυτή τη φορά θέλουμε θα τονίσουμε ιδιαίτερα την τεράστια ,αδικαιολόγητη και πρωτάκουστη καθυστέρηση στο να λειτουργήσουν ακόμη και μερικές απλές διατάξεις του, όπως για παράδειγμα η εγγραφή των φιλοζωικών συλλόγων στο σχετικό μητρώο με αποτέλεσμα πολλές δυσλειτουργίες, ενώ όλη αυτή η πολυδαίδαλη και ομιχλώδης κατάσταση έχει οδηγήσει σε απίστευτα εμπόδια, σε τεράστια επιβάρυνση κάθε είδους των ήδη και επί χρόνια ταλαιπωρημένων και πολύπαθων εθελοντών πολιτών και συλλόγων, που βλέπουν ακόμη και τις ελάχιστες ελπίδες τους να εξανεμίζονται μέρα με την μέρα.
Το διττό αυτό ζήτημα, δηλαδή των πολλών αντιφιλοζωικών άρθρων και της πολύμηνης μη λειτουργίας του ΕΜΖΣ η ΠΦΠΟ το έθεσε δυο φορές σε δια ζώσης συναντήσεις της, τον Οκτώβριο του 21 και τον Μάρτιο του 22 .
https://pfpo.gr/deltio-typou-synantiseis-tis-pfpo-me-to-yp-es-kai-ta-kommata/
Στη συνάντηση του Μάρτιου με τον Αν Υπουργό κ. Σ. Πέτσα και τους επιστημονικούς συμβούλους του λάβαμε τη διαβεβαίωση ,ότι άμεσα θα εκδοθεί εγκύκλιος -αγνώστου μέχρι σήμερα περιεχομένου και διαφάνειας- σε μια προσπάθεια να αμβλυνθούν κατ’ ελάχιστον και να μετριαστούν τα δομικά προβλήματα του νόμου 4830/21.
Έχουν παρέλθει συνολικά από τις δύο συναντήσεις μας 7 μήνες και 3 από τη τελευταία αλλά η εγκύκλιος , της οποίας το περιεχόμενο δεν γνωρίζουμε και δεν μπορούμε να κρίνουμε αν θα βοηθήσει , που το ευχόμαστε, ή θα περιπλέξει κι άλλο τα πράγματα, δεν έχει εκδοθεί.
Όλο αυτό δε το διάστημα είμαστε σε επικοινωνία με τους συμβούλους του Α. Υπουργού στη συνεχή μας επιμονή και πίεσή να προχωρήσουν στοιχειωδώς κάποια πράγματα.
Χάρις σ’ αυτή την επιμονή λύθηκε με τροπολογία στη Βουλή και ψηφίστηκε το δικαίωμα παράστασης Πολιτικής αγωγής στους φιλοζωικούς φορείς , εκκρεμούν όμως 17 Υ.Α. και όλα τα επιμέρους μητρώα του ΕΜΖΣ και φυσικά το Ινστιτούτο DNA .
Θέλουμε όμως να διευκρινίσουμε , ότι η κριτική μας αυτή δεν συνδέεται και δεν ακυρώνει σε καμία των περιπτώσεων τη θέση μας ότι, η αρμοδιότητα των ζώων συντροφιάς και η νομοθεσία γι’αυτά, την υλοποίηση της οποίας έχουν αναλάβει οι Δήμοι που ελέγχονται και εποπτεύονται από το Υπουργείο Εσωτερικών έπρεπε να μεταφερθεί από το ΥΠΑΑΤ στο ΥΠΕΣ .
Και ορθώς μόνο τα κτηνιατρικά θέματα υγείας των ζώων συντροφιάς παρέμειναν στο ΥΠΑΑΤ .
Οι κτηνίατροι είναι αρμόδιοι για ιατρικά θέματα των ζώων και για τίποτα άλλο.
Ας μη θριαμβολογούν κάποιοι, ότι δικαιώθηκαν.
Γιατί παρά την επί 20 συναπτά έτη η αρμοδιότητα να ανήκει στο ΥΠΑΑΤ η κατάσταση χειροτέρεψε και έφθασε στον ιλιγγιώδη αριθμό των 3.000.000 και πλέον αδέσποτων και των κυνοκομείων κρεματορίων.
Και όλα αυτά επί ΥΠΑΑΤ, ιδιωτών κτηνιάτρων – ΠΚΣ και κτηνιατρικών υπηρεσιών Περιφέρειας.
Ας αφήσουν τα κροκοδείλια δάκρυα και την πολιτική δακρυφιλία για τους ανίδεους και μη γνώστες των πραγμάτων.
Πανελλαδική Φιλοζωική Περιβαλλοντική Ομοσπονδία