Η ΠΦΠΟ με τη παρέμβασή της συνέβαλε στην υλοποίηση της κοινής επιστολής των φορέων αυτών,θεωρεί δε τεράστιες τις ευθύνες του αρμόδιου Αντιδημάρχου για την εν γενει πολτική που ακολουθήσε σχεδόν απο την αρχή στα ζητήματα της αντιμετώπισης των θεμάτων των αδέσποτων ζώων και δευτερευόντως και ορισμένων φιλόζωων .
Πρόκειται δε να απευθύνει επιστολή στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης ζητώντας την τήρηση της νομοθεσίας καθόλα από τον Δήμο Θεσσαλονίκης
Προς: Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντίνο Ζέρβα Θεσσαλονίκη, 26/07/2021
Θέμα: Περισυλλογή αδέσποτων γατών στην περιοχή του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ Θεσσαλονίκης
Αξιότιμε Κύριε Δήμαρχε,
Προς μεγάλη μας λύπη και κατάπληξη πληροφορηθήκαμε από αρκετούς μη οργανωμένους φιλόζωους δημότες του Δήμου Θεσσαλονίκης λυπηρά γεγονότα, εφόσον αληθεύουν, σχετικά με περισυλλογή ήδη στειρωμένων και εμβολιασμένων από το Δήμο σας γατών από την αρμόδια Αντιδημαρχία σας στην περιοχή του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ.
Η ως άνω πληροφόρηση συνίσταται στην άμεση και άτακτη περισυλλογή από τις ως άνω αρμόδιες Υπηρεσίες σας των ως άνω αδέσποτων γατών της περιοχής του Νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ κατόπιν, κατά τις αναφορές, προηγηθείσας “εντολής” από τον εν ενεργεία Διοικητή του Νοσοκομείου, επειδή, σύμφωνα και με έγγραφο που πληροφορηθήκαμε πως διανεμήθηκε στο προσωπικό του Νοσοκομείου “οι γάτες είναι φορείς του ιού του COVID 19 και μεταδίδουν τη νόσο” στους ήδη νοσούντες νοσηλευόμενους ασθενείς του νοσοκομείου.
Ωστόσο, είναι ευρέως γνωστό ότι το ΑΧΕΠΑ έχει οριστεί ως νοσηλευτικό ίδρυμα υποδοχής αποκλειστικά ασθενών COVID 19. Αφενός διερωτώμαστε πώς είναι δυνατή η μεταφορά του ιού από τα ζώα προς ήδη νοσούντες, δεδομένου ότι οι νοσούντες από τον ιό, δεν ακολουθούνται στους χώρους του Νοσοκομείου καν από συνοδούς.
Στην πράξη, οι ήδη ασθενείς από COVID 19 αγγίζουν τα ζώα και νοσούν περισσότερο, ή ξανά; Αλλά και περαιτέρω και ως προς τους μη ασθενείς εισερχόμενους στο Νοσοκομείο, προφανώς το προσωπικό: αδέσποτες γάτες και άλλα ζώα συντροφιάς κυκλοφορούν εντός ολόκληρου του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, ώστε η επαφή των υγειών δημοτών με ζώα συντροφιάς να είναι καθημερινή και δη σε χώρους ποικίλους και εκτός του εκάστοτε νοσοκομείου.
Κατά συνέπεια η δυνητική επαφή με τον ιό σε άπειρες περιστάσεις εκμηδενίζει τον κίνδυνο επιμόλυνσης από τα ταλαίπωρα ζώα. Επιπρόσθετα, πώς εξηγείται να εισέρχονται οι γάτες εντός του προστατευμένου, και δη με αυστηρά πρωτόκολλα για την ασφάλεια και την υγεία των ασθενών, και μάλιστα του φρουρούμενου, χώρου του νοσοκομείου από security;
Δεν αποτρέπουν οι φρουροί της κάθε πύλης την είσοδο σε γάτες, σκύλους, αρουραίους, ερπετά και φίδια, που παρεπιδημούν στην περιοχή του συγκεκριμένου νοσοκομείου, λόγω της βλάστησης του Πανεπιστημιακού χώρου; Υπό αυτή την έννοια, ασθενείς πάσχοντες από τόσο σοβαρή ασθένεια θεωρητικά θα εξετίθεντο σε ακόμη ξενιστές ιδιαιτέρως σοβαρών λοιμωδών νόσων, όπως τα ποντίκια.
Μας μεταφέρθηκε από πλήθος ατόμων ότι έλαβαν επίσημη ενημέρωση από την Αντιδημαρχία σας ότι η συγκεκριμένη εντολή προήλθε από το Διοικητή του εν λόγω Νοσοκομείου, ο οποίος έλαβε έγγραφη εντολή από την Ελληνική Κυβέρνηση και την Επιτροπή των Επιδημιολόγων. Στην περίπτωση που τα ως άνω αληθεύουν, και δεδομένου ότι έως σήμερα η επίσημη πληροφόρηση που λαμβάναμε οι πολίτες από την Ελληνική Κυβέρνηση και την Επιτροπή των Επιδημιολόγων ήταν ότι ο ιός δεν μεταφέρεται μέσω των ζώων συντροφιάς, διερωτόμαστε περί της αληθείας:
Μήπως εν τέλει τα ανωτέρω δεν ισχύουν ή αποτελούν παραπληροφόρηση ή και διασπορά ψευδών ειδήσεων; Αλλά πάλι πώς εξηγείται η βεβιασμένη περισυλλογή των ζώων, εγγράφως επιβεβαιωμένη προς πολίτη από την Αντιδημαρχίας σας; Είναι άραγε δυνατόν οιοσδήποτε διοικητής νοσοκομείου, ή άλλου ιδρύματος, ή και οποιουδήποτε νομικού προσώπου να ενεργεί ως προϊστάμενη Αρχή του Δήμου ως προς τη διαχείριση των αδεσπότων;
Όπως καλώς γνωρίζετε δεν είναι δυνατόν υπό την ισχύουσα νομοθεσία, οπότε θέλουμε να θεωρούμε καλόπιστα τα σχετικά μεταφερόμενα ως παρανόηση. Εξάλλου, τα περί μεταφοράς COVID 19 από τις γάτες και η διασπορά τέτοιας φήμης ενδέχεται να προκαλέσουν φόβο και πανικό στους δημότες, και δη στους φιλόζωους, κατά τρόπον δε που μπορεί να αυξηθεί κατακόρυφα ο αριθμός των εγκαταλείψεων δεσποζομένων ζώων συντροφιάς όχι μόνο εντός του συγκεκριμένου πολεοδομικού συγκροτήματος, αλλά και εν τέλει σε ολόκληρη την επικράτεια.
Ωστόσο, είναι δεδομένο, όπως προαναφέρθηκε ότι η επιφορτισμένη Αντιδημαρχία με το έργο της διαχείρισης των αδεσπότων ζώων δυνάμει του άρθρου 9 του Ν. 4039/2012 (τελευταία τροποποίηση με το Ν. 4745/2020) ανέλαβε και ήδη πραγματοποιεί περισυλλογή των εν λόγω αδεσπότων από το ως άνω Νοσοκομείο αρνούμενη επίμονα, κατά δήλωση των ιδιωτών φιλόζωων, που σίτιζαν στην περιοχή στις τοποθετηθείσες ταΐστρες του Δήμου, να ενημερώσει σχετικά με τις περιοχές επαναφοράς των ζώων.
Με αυτόν τον τρόπο και εκ του αποτελέσματος απαξιώνεται η αγωνία, η αγάπη, η φροντίδα και το ενδιαφέρον των φιλόζωων δημοτών, που έχουν αναπτύξει συναισθηματικούς δεσμούς και σχέσεις στοργής με τα ταλαίπωρα ζώα, έχουν δε δαπανήσει ατελείωτες ώρες από τον προσωπικό τους χρόνο, πολλές δε φορές και χρήματα, προκειμένου να εξασφαλίσουν αξιοπρεπή διαβίωση στους αξιαγάπητους τετράποδους «συγκατοίκους» μας στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
Επίσης, όμως, απαξιώνεται η ισχύς και το Πνεύμα του Νόμου, καθώς και η συμπαράσταση και η συνδρομή, που εμμέσως, αλλά εμπράκτως προσφέρουν οι ως άνω στο Δήμο Θεσσαλονίκης στο έργο της φροντίδας των αδεσπότων αφού ούτως ή άλλως είναι απολύτως σύννομη με τις διατάξεις της ισχύουσας Εθνικής και Κοινοτικής νομοθεσίας (Άρθρ. 9 παρ. 10 του Ν. 4039/2012 «την ευθύνη για την επίβλεψη και τη φροντίδα των επανεντασσόμενων αδέσποτων ζώων έχουν, από κοινού, οι Δήμοι, οι οποίοι μάλιστα δύνανται να δημιουργήσουν και σημεία παροχής τροφής και νερού για τα ζώα αυτά, καθώς και τα συνεργαζόμενα με αυτούς φιλοζωικά σωματεία και ενώσεις.
Δεν απαγορεύεται η παροχή τροφής και νερού σε αδέσποτα ζώα συντροφιάς από φιλόζωους πολίτες, υπό την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι κανόνες καθαριότητας και υγιεινής. – άρθρ. 9 παρ. 2 “για τον παραπάνω σκοπό (της φροντίδας των αδεσπότων) κάθε Δήμος ή όμοροι ή συνεργαζόμενοι Δήμοι ιδρύουν και λειτουργούν δημοτικά ή διαδημοτικά κτηνιατρεία και καταφύγια αδέσποτων ζώων συντροφιάς επιτρεπομένης της συνεργασίας με ενδιαφερόμενα φιλoζωικά σωματεία και ενώσεις ή και εθελοντές φιλόζωους”)
Τα καταγγελλόμενα περαιτέρω αναφέρουν ότι οι ενδιαφερόμενοι ιδιώτες έχουν αντιμετωπιστεί με αδιαφορία, έχθρα και μυστικοπάθεια από τις αρμόδιες δημοτικές Αρχές, και δη τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο, και έχουν αποκλειστεί ενάντια προφανώς στην κείμενη παραπάνω προπαρατεθείσα νομοθεσία από κάθε πληροφορία σχετικά με την ύπαρξη των ζώων, που ως χθες φρόντιζαν.
Αντίθετα ήρθαν αντιμέτωποι, κατά δήλωσή τους, με “απειλές” μηνύσεων –άραγε για ποια αδικήματα;-, μολονότι ως γνωστόν οι μηνύσεις δεν συνιστούν απειλή, αλλά αποτελούν το έναυσμα για να επιληφθεί η Δικαιοσύνη πιθανώς τετελεσμένων αδικημάτων, και δεν μπορούν να είναι “όπλα στη φαρέτρα” κανενός, ακόμη και υψηλά ιστάμενου. Ενώπιον του Νόμου είμαστε, ευτυχώς, όλοι ίσοι, εκτός και εάν οι σχετικές αναφορές περιέχουν μομφές περί της αδιάφθορης λειτουργίας της Ελληνικής Δικαιοσύνης, κάτι το οποίο δεν θέλουμε καν να διανοηθούμε, δεδομένου ότι στη Δικαιοσύνη και τους λειτουργούς της έχουμε εμπιστοσύνη!
Περαιτέρω έγινε και επισήμως γνωστό προς τους προαναφερθέντες ιδιώτες ότι η πενταμελής επιτροπή του άρθρου 9 παρ. 12 α του Ν. 4039/2012, δεν υφίσταται εδώ και πολλούς μήνες, κατόπιν παραιτήσεως των δύο μελών της. Ωστόσο, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στο άρθρ. 9 παρ. 10 του ως άνω Νόμου, και επειδή δεν επιτρέπεται η επαναφορά των αδεσπότων στην περιοχή του Νοσοκομείου, για την επαναφορά λαμβάνεται υπόψιν η πυκνότητα του πληθυσμού των γατών εν προκειμένω, ενώ η περιοχή της επαναφοράς αποφασίζεται με απόφαση της πενταμελούς: “με απόφαση της πενταμελούς επιτροπής της παραγράφου 12 ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες προσδιορισμού της πυκνότητας του πληθυσμού των αδέσποτων ζώων στην περιοχή που αυτά επαναφέρονται, καθώς και η οριοθέτηση των περιοχών που δεν επιτρέπεται η επαναφορά τους.”
Τέλος, λάβαμε την πληροφόρηση, ότι κατ’ εντολή του Διοικητή του Νοσοκομείου σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου σας έχει απαγορευθεί πλήρως προς του φιλόζωους δημότες η σίτιση και η παροχή νερού στις αδέσποτες γάτες του ΑΧΕΠΑ, ακόμη και σε αυτές που δεν έχουν πρόσβαση σε χώρους εκτός του Νοσοκομείου και είναι σχεδόν αποκλεισμένες σε υπαίθριους μεν, αλλά περίκλειστους χώρους.
Σε περίπτωση που δεν γίνεται αντιληπτό, η ως άνω στέρηση τροφής και νερού θα οδηγήσει σε μαρτυρικό θάνατο των αδεσπότων, που εκ του ισχύοντος Νόμου χαρακτηρίζεται ως κακοποίηση και διώκεται ποινικά. Εάν δε αληθεύουν τα περί διανομής εντύπου ή αποστολής σχετικών εντολών από τη Διοίκηση του Νοσοκομείου, τα οποία θα διερευνήσουμε ενδελεχώς, ως οφείλουμε ως πολίτες και νόμιμα συσταθέντα ζωοφιλικά σωματεία, θα βρεθούμε στη δυσάρεστη θέση της καταγγελίας της τέλεσης του σχετικού αδικήματος από την κατά τα λοιπά αξιοσέβαστη Διοίκηση του Νοσοκομείου προς την αρμόδια κατά τόπο Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης.
Κατόπιν των ανωτέρω και ασκώντας το νόμιμο δικαίωμά μας προς ενημέρωσή μας, σας απευθύνουμε τα ακόλουθα και ζητούμε την πρωτοκόλληση της παρούσας, τη χορήγηση πρωτοκολληθέντος αντιγράφου και την άμεση έγγραφη απάντησή σας.
1. Ζητούμε να μας ενημερώσετε από ποιον προήλθε η εντολή περισυλλογής και για ποιον σκοπό. Αν δε αποτελεί απόφαση του Δήμου σας, ζητούμε αντίγραφο της σχετικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, ή της σχετικής Απόφασης της Αντιδημαρχίας,
2. Αιτούμαστε να λάβουμε έγγραφη ενημέρωση σχετικά με την ύπαρξη ή όχι εγγράφου της Ελληνικής Κυβέρνησης περί της μεταφοράς του ιού COVID 19 από τις γάτες: πρόκειται για ΚΥΑ, Υ.Α., εγκύκλιο, ή άλλο; Ζητούμε δε να μας χορηγήσετε αντίγραφο, δεδομένου ότι αποτελεί νόμιμό μας δικαίωμα
3. Ζητούμε να μας ενημερώσετε σχετικά με το διάστημα κατά το οποίο δεν υπάρχει/υπήρχε πενταμελής επιτροπή στο Δήμο Θεσσαλονίκης.
4. Ζητούμε να μας ενημερώσετε πότε, από ποιον και σε ποιο ακριβώς σημείο έγινε η επαναφορά των περισυλλεγέντων ζώων από το Νοσοκομείο του ΑΧΕΠΑ.
5. Ζητούμε να μας γνωρίσετε πόσα ζώα περισυλλέξατε.
6. Ζητούμε να μας γνωστοποιήσετε τους λόγους της άρνησής σας παροχής ενημέρωσης προς τους δημότες φιλόζωους για το σημείο επαναφοράς.
7. Ζητούμε να μας γνωρίσετε τους λόγους που δεν μας ενημερώσατε σχετικά με την πρόθεσή σας περισυλλογής και επαναφοράς, ούτε ζητήσατε τη συνδρομή ημών, των φιλοζωικών σωματείων, ώστε να συμμετάσχουμε στη διαδικασία, μολονότι ο Νόμος το προβλέπει.
8. Αιτούμαστε να σταματήσετε τις περισυλλογές χωρίς τη συμμετοχή των φιλόζωων ή/και των φιλοζωικών σωματείων, που γνωρίζουν τα συγκεκριμένα ζώα, ώστε να διευκολυνθεί η μεταφορά – επαναφορά και να προστατευθεί η ευζωία των αδεσπότων.
9. Αιτούμαστε να επιτρέψετε την άμεση σίτιση και παροχή νερού προς τα αδέσποτα από φιλόζωους εθελοντές, άλλως θα προβούμε σε κάθε ενδεδειγμένη νόμιμη ενέργεια σε βάρος παντός υπευθύνου.
Είμαστε ενωμένοι, είμαστε αποφασισμένοι, σεβόμαστε, τηρούμε και εφαρμόζουμε τη νομοθεσία. Το ίδιο αναμένουμε από τη διοίκηση.
Ζητούμε ένα δήμο δίκαιο, συμπαραστάτη και αρωγό του δημότη, που να σέβεται τα δικαιώματα όχι μόνο κάθε ανθρώπου, αλλά και κάθε έμβιου όντος.
Δεν ξεχνούμε τις προεκλογικές δεσμεύσεις και θλιβόμαστε, όταν ο δήμαρχος μας εκτίθεται από συνεργάτες του, από αμέλεια και όχι, ευελπιστούμε, εκ προθέσεως.
Με εκτίμηση,
ΚΑΖ “Η ΑΓΑΠΗ” ΠΥΛΑΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, όπως νομίμως εκπροσωπείται
ARGOS Φιλοζωικό Σωματείο Θεσσαλονίκης, όπως νομίμως εκπροσωπείται
Φιλοζωϊκό Σωματείο “Φροντίζω” Νεάπολης – Συκεών, όπως νομίμως εκπροσωπείται
Καταφύγιο Ζώων – Animal Refuge, Ζωοφιλικό Σωματείο Μη κερδοσκοικού χαρακτήρα, – Non-profit Animal Welfare, όπως νομίμως εκπροσωπείται
Φιλοζωικός Σύλλογος εθελοντών Θερμαϊκού «ο Σείριος» , όπως νομίμως εκπροσωπείται
Πανελλαδική Φιλοζωική & Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (Π.Φ.Π.Ο.), όπως νομίμως εκπροσωπείται