Προς : Τον Αναπληρωτή Υπουργό ΥΠΕΣ κ. Σ. Πέτσα
Kοινοποίηση:
1. Υπουργό ΥΠΕΣ, κ. Μ. Βορίδη
2. Νομική Σύμβουλο κα Ε. Τσιτσέλη
Θέμα: Ερωτήματα προς διευκρίνηση όπως προκύπτουν από το νέο νόμο 4830/2021
Υπόμνημα
1. Επανένταξη αδέσποτων
1. Στο Άρθρο 2 παρ. 20 και Άρθρο10-παρ.5-σημείο Βαε, άρθρο45-παρ.5 και σε άλλα σημεία αναφέρεται η επανένταξη στο «οικείο περιβάλλον». Αυτό σημαίνει επανένταξη στο σημείο απ όπου πήραν το αδέσποτο (εφόσον δεν συντρέχουν οι αποκλεισμοί της Βαε) ή σε οποιαδήποτε περιοχή επανένταξης με βάση την απόφαση της εκτελεστικής επιτροπής του Δήμου όπως ορίζεται στην παρ.5 του αρ.45 ; Οι περιοχές επανένταξης μπορούν να είναι οπουδήποτε εντός των ορίων ενός Δήμου ακόμη και σε δυσπρόσιτες περιοχές;
2. Επίσης στο άρθρο 10-παρ.5, στο σημείο Βαε αναφέρεται, ότι : «Ζώο που βρίσκεται σε καταφύγιο και δεν υιοθετείται μετά από διάστημα τρίμηνης συνεχούς παραμονής (…) δύναται να επιστρέφεται στο οικείο περιβάλλον». Είναι ιδιαίτερα δύσκολο, να επανενταχθεί ένα ζώο μετά από τρίμηνο εγκλεισμό, ενώ η λέξη «δύναται» σημαίνει, ότι μπορεί και να μην επανενταχθεί. Δεδομένου του τεράστιου αριθμού των αδέσποτων και του γεγονότος, ότι ελάχιστος αριθμός από αυτά μπορεί να προωθηθεί για υιοθεσία, η πρόβλεψη για μόνιμο εγκλεισμό θα δημιουργήσει άμεση πληρότητα στα καταφύγια και θα οδηγήσει σε υπερφόρτωση.
3. Στο ίδιο σημείο Βαε, διευκρινίστε μας αν στις εγκαταστάσεις των ενόπλων δυνάμεων (στρατόπεδα, ναυστάθμους κλπ) απαγορεύεται, ως αναγράφει ο νόμος, η επανένταξη αδέσποτων, που ζούσαν εκεί και περισυλλέγησαν για να στειρωθούν.
2. Επιχειρησιακά προγράμματα Δήμων
Στο Άρθρο 3: στην παράγραφο 2 σχετικά με τις αρμοδιότητες των Δήμων στο σημείο α. αναφέρεται η «περιοδική σύνταξη» του επιχειρησιακού προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων, ενώ παρακάτω στο άρθρο10-παρ.1 για τις υποχρεώσεις των Δήμων, ορίζεται «κατ΄ελάχιστον σε 12μηνη βάση». Τι σημαίνει αυτό; Ότι μπορεί, να συντάσσεται και π.χ. ανά εξάμηνο ή ανά μεγαλύτερα του ενός έτους διαστήματα; Θα υπάρξει υπόδειγμα περιεχομένων του επιχειρησιακού προγράμματος;
3. Εκπαίδευση δημοτικών υπαλλήλων
Στο άρθρο 3, παράγραφος 2, στο σημείο γ, αναφέρεται η «σύνταξη και υποβολή προς έγκριση στο Τμήμα Προστασίας Ζώων Συντροφιάς της Διεύθυνσης Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, προτάσεων εκπαιδευτικών προγραμμάτων προστασίας αδέσποτων ζώων για τις ανάγκες ενημέρωσης και τεχνικής κατάρτισης των απασχολούμενων υπαλλήλων του δήμου.» Είναι εφαρμόσιμο κάθε Δήμος ξεχωριστά να κάνει προτάσεις για εκπαιδευτικά προγράμματα κατάρτισης του προσωπικού ή μήπως τα προγράμματα πρέπει να καταρτίζονται και να υλοποιούνται με ευθύνη του Υπουργείου και οι Δήμοι να επιλέγουν το προσωπικό τους που θα σταλεί για επιμόρφωση;
4. Αρμόδια όργανα ελέγχου των παραβάσεων- Έλεγχος εισαγωγών
1. Στο άρθρο 3, παρ. 6, αναφέρονται τα αρμόδια όργανα ελέγχου και βεβαίωσης των παραβάσεων του άρθρου 35, τα οποία είναι αρμόδια και για την αφαίρεση ζώου σε εξαιρετικές καταστάσεις σύμφωνα με το άρθρο 33, παρ. 2. Πρέπει να προσδιοριστούν αυτές, έτσι ώστε ούτε υπέρβαση της κύριας εισαγγελικής αρμοδιότητας να γίνεται, ούτε να αποφαίνονται κατά το δοκούν τα όργανα ελέγχου, αν είναι ή δεν είναι εξαιρετική μια κατάσταση .
2. Στο άρθρο 3, παρ. 6 επίσης, ορίζεται, ότι αρμόδια όργανα ελέγχου και βεβαίωσης στα σημεία εισόδου της χώρας από χώρες ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ Ε.Ε. είναι οι τελωνειακές αρχές. Επομένως στα σημεία αυτά οι εισερχόμενοι με ζώα από χώρες της Ε.Ε. ΔΕΝ ΘΑ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ. Με δεδομένο, ότι πολλές χώρες από τις οποίες εισάγονται κατά 90% παράνομα τα ζώα (από τα παράνομα puppy mils, Σερβίας, Ουγγαρίας κλπ) ανήκουν στην Ε.Ε, διευκρινίστε μας με ποιο τρόπο θα πιστοποιούνται οι διάφορες παραβάσεις ή θα μπαίνουν ανενόχλητοι και χωρίς κανένα έλεγχο;
5. Εθελοντές κτηνίατροι
Στο άρθρο 4, παρ.6 (Εθνικό Μητρώο ζώων συντροφιάς) αναφέρεται, ότι οι εθελοντές ευρωπαίοι κτηνίατροι πρέπει να συγκεντρώνουν όλες τις προϋποθέσεις, προκειμένου να ασκήσουν νόμιμα το επάγγελμα του κτηνιάτρου στην Ελλάδα. Διευκρινίστε ποιες είναι αυτές οι προϋποθέσεις ή να προστεθεί ο οικείος νόμος που αναφέρεται σε αυτές, ώστε να μην υπάρχει περιθώριο κατά το δοκούν ερμηνειών, όπως στο παρελθόν.
Επίσης διευκρινίστε μας, αν μέχρι να εκδοθεί η νέα ΥΑ για τους χώρους των Δήμων, που θα μπορούν να στειρώνουν οι εθελοντές κτηνίατροι, Έλληνες ή άλλοι Ευρωπαίοι, σταματούν οι στειρώσεις από τους εθελοντές αυτούς ή όχι, ορίζοντας με εγκύκλιο, ότι επιτρέπονται κατά το μεταβατικό αυτό στάδιο .
6. Δωρεάν στειρώσεις κλπ με κοινωνικά κριτήρια
Στο άρθρο 4, παράγραφος 13: Είναι θετική η πρόβλεψη για δωρεάν περίθαλψη, σήμανση και στειρώσεις με κοινωνικά κριτήρια. Ωστόσο η πρόβλεψη του άρθρου 44, ότι «μπορεί να εξειδικεύονται οι κατηγορίες ευαίσθητων και ευπαθών ομάδων της παρ. 13 του άρθρου 4 και να ορίζονται εισοδηματικά ή άλλα κριτήρια για τη δωρεάν σήμανση, καταγραφή στο ΕΜΖΣ, στείρωση και εμβολιασμό των ζώων συντροφιάς» σημαίνει, ότι ο Δήμος δύναται να ορίσει άλλα κριτήρια και εν τέλει μπορεί και να μην κάνει καμία παροχή; (π.χ. μπορεί να ορίσει πολύ χαμηλό εισόδημα ή άλλο κριτήριο και τι ακριβώς;) Πρέπει να διευκρινιστούν τουλάχιστον τα ελάχιστα κοινωνικά κριτήρια, αλλιώς μπορεί να μείνει ανεφάρμοστη ή να εφαρμόζεται λάθος ή κατά το δοκούν.
7. Υιοθεσία ζώων συντροφιάς
1. Στο άρθρο 7, παρ. 3, που αναφέρεται στις υιοθεσίες ζώων στο εξωτερικό, γίνεται μνεία της λέξης «υπεύθυνη υιοθεσία» ενώ στις υιοθεσίες εντός της χώρας δεν γίνεται αναφορά στην «υπεύθυνη υιοθεσία». Να διευκρινιστεί, γιατί ο νόμος προβαίνει σε αυτό το διαχωρισμό μεταξύ της υιοθεσίας στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.
2. Στην ίδια παράγραφο, επίσης για τις υιοθεσίες στην Ε.Ε., γίνεται αναφορά και σωστά στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό ΕΚ 2019/2035. Όταν ένα ζώο συντροφιάς φιλοξενείται σε καταφύγιο, αυτό το καταφύγιο προβλέπει ο Ε.Ε. πρέπει να τηρεί κάποιες προϋποθέσεις. Συμπίπτουν οι προϋποθέσεις των καταφυγίων του Ε.Ε 2019/2035 με τις προϋποθέσεις των ελληνικών καταφυγίων, δημοτικών και εθελοντικών, όπως τις περιγράφει ο νέος νόμος ή είναι διαφορετικές, οπότε θα υπάρχει κώλυμα εκ μέρους των υπηρεσιών του ΥΠΑΑΤ που είναι αρμόδιο για την έκδοση του πιστοποιητικού traces ;
3. Στο άρθρο 7.2 αναφέρεται, ότι «Επιτρέπεται, επίσης, η υιοθεσία αδέσποτου ημίαιμου ζώου, σεσημασμένου ή μη, που περισυλλέγεται από ενδιαφερόμενο.». Γιατί μπαίνει ο χαρακτηρισμός «ημίαιμου»; Αν περισυλλεγεί καθαρόαιμο δεν μπορεί να υιοθετηθεί;
8. Εκτροφή, αναπαραγωγή και εμπορία ζώων συντροφιάς
Στο Άρθρο 8: Εκτροφή, αναπαραγωγή και εμπορία ζώων συντροφιάς στη παρ.3 εισάγει την πρόβλεψη για τον ερασιτέχνη εκτροφέα, ο οποίος πριν από κάθε γέννα οφείλει να λαμβάνει άδεια από ιδιωτικούς φορείς. Με ποιο τρόπο αυτοί οι φορείς θα ελέγχουν τον ερασιτέχνη εκτροφέα, ώστε να εξασφαλίζεται, ότι θα κάνει μέχρι δύο αναπαραγωγές το χρόνο; Δεν προσδιορίζεται, όταν μάλιστα οι ιδιωτικοί αυτοί φορείς είναι οι ίδιοι εκτροφείς και καλούνται να δίνουν άδεια σε εκτροφείς!!!
9. Υποχρεωτική στείρωση
1. Άρθρο 9, παρ. 1 : Στην πρόβλεψη για την υποχρεωτική στείρωση υπάρχει η εξαίρεση: «Η στείρωση δεν είναι υποχρεωτική για ζώα, για τα οποία έχει αποσταλεί δείγμα γενετικού υλικού (DNA) τους στo Εργαστήριο Φύλαξης και Ανάλυσης Γενετικού Υλικού Ζώων Συντροφιάς του άρθρου 21 του παρόντος.» Είναι δεδομένο, ότι ακόμη και αν ισχύσει θα εντείνει την άμεση θανάτωση ανεπιθύμητων κουταβιών και γατιών. Αλλά και για όσα καταλήξουν στο δρόμο πώς θα εντοπίζονται οι ιδιοκτήτες; Θα υπάρξει φορέας που θα κάνει τυχαία δειγματοληψία και εξέταση DNA; Θα εξετάζεται και θα καταβάλλεται το κόστος των 150 ευρώ για κάθε ένα από αυτά υποχρεωτικά από τους Δήμους το DNA μικρών νεκρών ή ζώντων που βρίσκονται πεταμένα;
2. Επίσης στην παρ. 1α διευκρινίστε μας, αν η στείρωση του ιδιόκτητου ζώου συντροφιάς γίνεται υποχρεωτικά μετά τον ενάμιση χρόνο της ηλικίας του και γιατί; Η ερώτηση δεν αφορά εκείνες τις φυλές που υποχρεωτικά η στείρωση πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις εντολές του κτηνιάτρου .
10. Κανονισμοί πολυκατοικιών
Στο άρθρο 15.3 προβλέπεται ότι: «Με τον κανονισμό μπορεί να περιορίζεται ο μέγιστος αριθμός των ζώων που επιτρέπονται, μέχρι τα τρία (3) ζώα ανά διαμέρισμα. Αλλαγές στον κανονισμό της πολυκατοικίας, όσον αφορά στον μέγιστο αριθμό επιτρεπόμενων ζώων ανά διαμέρισμα, ισχύουν, αφού παρέλθουν δώδεκα (12) μήνες από την ψήφισή τους.» Αν κάποιος έχει περισσότερα από 3 ζώα και αλλάξει ο κανονισμός τι θα πρέπει να κάνει; Να φύγει από το σπίτι ή να εγκαταλείψει τα ζώα;
11. Υποχρεώσεις Δήμων
Στο άρθρο 10, παρ. 3 ορίζεται, ότι κάθε Δήμος υποχρεούται να λαμβάνει κάθε αναγκαίο μέτρο για την περίθαλψη όλων των αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Αυτό τι σημαίνει στην πράξη; Ότι κάθε Δήμος είναι υποχρεωμένος να περιθάλπει όλες τις ασθένειες, ατυχήματα, χειρουργεία, νεογέννητα κλπ όλων των σκύλων και γάτων (που στους περισσότερους Δήμους είναι χιλιάδες); Έχει υπολογιστεί πόσες υποδομές, προσωπικό και πόρους χρειάζεται αυτό; Ο υπεύθυνος του Δήμου του άρθρου 40 θα φέρει πειθαρχική, αστική και ποινική ευθύνη, αν δεν κατορθώνει να ανταποκριθεί ο Δήμος στις ανάγκες περίθαλψης για κάθε περιστατικό ασθένειας κλπ αδέσποτου ζώου;
12. Μεταφορά ζώων
Άρθρο 17 : Χρειάζεται πλήρη επαναδιατύπωση αφού:
1. Δεν προβλέπεται πουθενά και σε κανένα μέσον η μεταφορά ή η μετακίνηση των ζώων από 11 κιλά και πάνω, πλην των αεροπλάνων, που έχουν δικούς τους διεθνείς κανόνες μεταφοράς και των πλοίων, επομένως τα ζώα αυτά δεν θα μετακινούνται με κανένα μέσον. 2. Η παράγραφος 4 ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ την μετακίνηση των μικρών ζώων με ΜΜΜ ενώ η παράγραφος 5 καταργεί την 4 δηλαδή δεν επιτρέπεται η μετακίνηση ούτε των μικρόσωμων ζώων όταν πρόκειται να πάνε στον κτηνίατρο ! Έτσι έχουμε το παράδοξο κανένα ζώο να μην μπορεί να μεταφέρεται σε κτηνίατρο βάσει του νόμου. Προφανώς κάτι άλλο ήθελε ο νομοθέτης να διατυπώσει κι άλλο διατυπώνει. Ωστόσο ο νόμος είναι νόμος και απαγορεύει κάθε μετακίνηση ζώου προς κτηνίατρο .
3. Επίσης στο 17 παρ. 6 στο χώρο των αποσκευών του ΚΤΕΛ μόνο ζώα συντροφιάς δεν επιτρέπονται; Πουλερικά π.χ. επιτρέπονται ; Απαιτείται αλλαγή του άρθρου αυτού για τις μεταφορές των ζώων συντροφιάς και βεβαίως η θέση μας είναι να ληφθεί στο ακέραιο υπόψη η πρόταση της Ομοσπονδίας μας όπως αυτή κατατέθηκε στη διαβούλευση που είναι σύγχρονη, ευρωπαϊκή και δεν αντιμετωπίζει τα ζώα ως όχληση .
13. Σκύλοι βοήθειας
Στο άρθρο 21 ορίζεται, ότι μπορούν να εισέρχονται, όπου επιτρέπεται η είσοδος και στα άτομα που συνοδεύουν «εφόσον το επιτρέπουν το μέγεθος και τα ειδικά χαρακτηριστικά τους». Τι σημαίνει αυτό; Ποιος θα το κρίνει; ο κάθε οδηγός, κάθε ιδιοκτήτης επιχείρησης, κάθε δημόσιος υπάλληλος στην είσοδο υπηρεσιών κλπ ; Αν δεν δοθεί διευκρίνιση, είναι πιθανό στην πράξη να μην επιτραπεί σε κανένα σκύλο συνοδό να μπει πουθενά και κατ’ επέκταση και στο άτομο που συνοδεύει.
14. Σοβαρό νόσημα και λεισμανίαση
1. Στο άρθρο 27 ορίζεται, ότι σε όλη τη διάρκεια της θεραπείας οι σκύλοι κρατούνται σε κλειστό χώρο ή σε χώρο με σήτες. Αυτό σημαίνει, ότι στα καταφύγια πρέπει να υπάρχουν ειδικοί χώροι για τα λεισμανιακά; Δεδομένου ότι υπολογίζεται, ότι πάνω από 150.000 σκύλοι έχουν λεισμάνια στην χώρα και οι περισσότεροι επιδέχονται θεραπείας, η οποία όμως συνήθως είναι μακρόχρονη, είναι υποχρεωτικό για τους Δήμους να βρουν χώρους για την περίθαλψη των λεισμανιακών ζώων;
2. Να διευκρινιστεί ποιες είναι οι νόσοι στις οποίες γενικά αναφέρεται η παρ 15 του άρθρου 2, διαφορετικά η σοβαρότητα της νόσου θα κρίνεται κατά το δοκούν .
3. Βάσει ποιων στατιστικών στοιχείων, μελετών και καταγραφών η λεϊσμανίαση είναι στην Ελλάδα νόσος υποχρεωτικής δήλωσης; Υπάρχουν στοιχεία πχ στο ΚΕΕΛΠΝΟ που να οδηγούν σε αυτό το συμπέρασμα; Γιατί εξ όσων γνωρίζουμε με βάση όχι και τόσο παλιά στοιχεία του ΚΕΕΛΠΝΟ η αντιστοιχία νοσούντων ζώων και ανθρώπων ανά έτος είναι 150.000 (ζώα) προς 9 (άνθρωποι), που σημαίνει, ότι δεν πρέπει να θεωρείται νόσος υποχρεωτικής δήλωσης .
15. Καταφύγια ζώων
1. Στα άρθρα 28 και 29 ορίζονται προδιαγραφές καταφυγίων, χωρίς να προσδιορίζεται σαφώς, πού μπορούν να γίνουν τα καταφύγια. Στο άρθρο 29 παρ. 7 αναφέρεται ότι : «Όσον αφορά στις προδιαγραφές ίδρυσης και λειτουργίας καταφυγίων ζώων συντροφιάς εφαρμόζονται αποκλειστικά τα άρθρα 28 και 29.». Αυτό σημαίνει ότι καταργείται η πρόβλεψη για εκτός σχεδίου περιοχές με 100 μ. απόσταση από την πλησιέστερη κατοικία του ΠΔ 463/78; Ισχύει το άρθρο 2 του 4711/2020 για τα ενδιαιτήματα ζώων ή όχι; Αναφέρεται στην παρ. 3 του άρθρου 29 : «Επιτρέπονται η εγκατάσταση και η λειτουργία καταφυγίων ζώων συντροφιάς εκτός ορίων οικιστικών περιοχών, πολεοδομημένων και προς πολεοδόμηση, σε δασικές εκτάσεις και δημόσιες χορτολιβαδικές εκτάσεις των περ. α’ και β’ της παρ. 5 του άρθρου 3 του ν. 998/1979 (Α’ 289). Επιπλέον, τα καταφύγια αυτά οφείλουν: (α) να απέχουν έως πέντε (5) χιλιόμετρα από το άκρο οικισμού και (β) να διαθέτουν ευχερή οδική πρόσβαση” Aυτό σημαίνει ότι μόνο εκεί επιτρέπο – νται; Και αν ναι ποια είναι η ελάχιστη απόσταση από την οικιστική περιοχή; Μπορεί να είναι σε επαφή;
2. Επίσης, για τα καταφύγια που αναφέρεται, ότι αναστέλλεται η λειτουργία τους ή σφραγίζονται (άρ.28, παρ. 8), πού προβλέπεται ότι θα πάνε τα ζώα, δεδομένου ότι μπορεί να πρόκειται για μεγάλο αριθμό ζώων, πολλά από τα οποία πιθανόν να μη μπορούν καν να επανενταχθούν (κουτάβια/γατάκια, άρρωστα, λεϊσμανιακά, υπερήλικα κλπ);
3. Στην παρ.5 του άρθρου 3 (Αρμόδιες Αρχές) ορίζονται οι υπηρεσίες των Δήμων, ως αρμόδιες να ελέγχουν γενικώς και σε τακτική βάση,καθώς και μετά από καταγγελίες, τα καταφύγια, επομένως και τα δημοτικά. Εν ολίγοις ο Δήμος θα ελέγχει τον Δήμο; Παρακαλούμε να διευκρινιστεί, αν όντως ο Δήμος είναι αρμόδιος να ελέγχει το Δήμο ή πρέπει να αλλάξει .
16. Απαγόρευση συμμετοχής ζώων σε θεάματα
Στο άρθρο 23 αναφέρεται, ότι: «Εκδηλώσεις με συμμετοχή ζώων στο πλαίσιο τήρησης λαϊκών ή τοπικών παραδόσεων επιτρέπονται αποκλειστικά, εάν διασφαλίζεται η ευζωία των ζώων και με υποχρεωτική παρουσία κτηνιάτρου καθ’όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης. Απαγορεύεται αυστηρά η κακοποίηση και η σφαγή ζώων στο πλαίσιο αυτό.» Η περιφορά μέσα σε πλήθος, θεωρείται ότι διασφαλίζει την ευζωία του ζώου επειδή θα παρίσταται κτηνίατρος; Και αν μετά π.χ. την περιφορά το ζώο οδηγηθεί αλλού και σφαγεί, θεωρείται ότι εντάσσεται στο πλαίσιο της εκδήλωσης ή όχι; Στις παραγράφους 8 και 9 ορίζεται, ότι αρμόδια αρχή για τον έλεγχο είναι ο Δήμος που «δικαιούται να διενεργήσει επιτόπιο έλεγχο (….), πριν ή και μετά την έκδοση της άδειας, (…).. Στην παρ. 9 αναφέρεται ότι «Σε περίπτωση καταγγελίας, η αρμόδια αρχή υποχρεούται σε άμεσο επιτόπιο έλεγχο το αργότερο εντός της επόμενης εργάσιμης ημέρας από τη λήψη της καταγγελίας.» Αυτά σημαίνουν, ότι σε περίπτωση κακοποίησης του ζώου δεν μπορεί να γίνει καταγγελία από οποιονδήποτε σε εισαγγελέα ή αστυνομία για να σταματήσει επιτόπου την κακοποίηση, αλλά πρέπει να περιμένουν την επόμενη εργάσιμη μέρα και ώρα για να κάνουν καταγγελία στο Δήμο;
17. Κακοποίηση των ζώων
1. Στο άρθρο 24, παράγραφος 1. β. πρέπει να διευκρινιστεί ποια θεωρούνται νεογέννητα ζώα, η εγκατάλειψη των οποίων υπάγεται στα κακουργήματα. Μέχρι 15 – 20 ημερών που ανοίγουν τα μάτια; Περισσότερο; Ή μέχρι την ενηλικίωση τους σύμφωνα με την κτηνιατρική επιστήμη;
2. Στο άρθρο 24, παρ.3 αναφέρεται, ότι ο υπαίτιος τραυματισμού ζώου σε τροχαίο οφείλει να ενημερώσει την Αστυνομία ή τον Δήμο,για να παρασχεθεί η απαραίτητη φροντίδα από τις αρμόδιες κτηνιατρικές υπηρεσίες του Δήμου. Αυτό σημαίνει, ότι κάθε Δήμος οφείλει να έχει αρμόδιες κτηνιατρικές υπηρεσίες σε συνεχή εφημερία;
18. Διοικητικά πρόστιμα
1. Το άρθρο 35, παρ 7 αναφέρει, ότι ειδικά στις περιπτώσεις παράλειψης στείρωσης ή αποστολής γενετικού υλικού και η μη εμπρόθεσμης σήμανσης, η απόφαση επιβολής του προστίμου εκδίδεται από τον αρμόδιο Δήμο, βεβαιώνεται από την ταμειακή και εισπράττεται κατά τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. Αυτό σημαίνει, ότι την έλλειψη τσιπ ΔΕΝ θα μπορούν να την βεβαιώνουν τα άλλα ελεγκτικά όργανα και δη η Αστυνομία; Με τι προσωπικό οι υποστελεχωμένοι Δήμοι θα διενεργούν ελέγχους;
2. Διευκρινίστε μας, αν πρόκειται για παράλειψη και πώς θα διορθωθεί ή αν συνειδητά δεν προβλέπονται πρόστιμα στις παρακάτω περιπτώσεις του άρθρου 9: Υποχρεώσεις ιδιοκτητών ζώων συντροφιάς: Για παραβίαση της παρ.3δ (δεμένα ζώα πέραν του 2ωρου), της 3.ε (κατάλυμα δροσερό το καλοκαίρι κ προστατευμένο το χειμώνα) και 3.στ (ο σκύλος να έχει ικανή πρόσβαση σε αυλή κλπ ) ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ διοικητικά πρόστιμα στην πραγματικότητα
19. Μητρώο παραβατών
Στο άρθρο 36 να διευκρινιστεί, αν υπάγονται, όσοι έχουν καταδικαστεί τελεσίδικα (όπως αναφέρει το άρθρο αυτό) για κακοποίηση ζώων πριν την ισχύ του νέοι νόμου.
20. Συνεργασία με φιλοζωικές
1. Οι φιλοζωικές ενώσεις δεν αναφέρονται σε κανένα άρθρο του νόμου. Τι γίνεται με τις φιλοζωικές ενώσεις; Δεν αναγνωρίζονται πλέον; Δεν δικαιούνται τροφές, φάρμακα και συνεργασία με τους Δήμους;
2. Στο άρθρο 2, παράγραφος 23 β, να διευκρινιστεί πότε τα φιλοζωικά σωματεία και οι φιλοζωικές οργανώσεις μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα θεωρούνται αναγνωρισμένα και νομίμως λειτουργούντα.
21. Εξουσιοδοτικές διατάξεις
Στο άρθρο 45-Εξουσιοδοτικές διατάξεις δεν περιλαμβάνουν χρονικό περιθώριο, ενώ στο επόμενο άρθρο το 46-Μεταβατικές διατάξεις υπάρχουν χρονικά περιθώρια. Πώς συμβιβάζονται αυτά; Πώς π.χ. μπορούν να συμμορφωθούν οι Δήμοι με τις προβλέψεις του νόμου, όταν θα είναι ανενεργό μεγάλο μέρος του (π.χ. αδειοδότηση καταφυγίων, έλεγχος DNA, συνεργασία με φιλοζωικά σωματεία εγγεγραμμένα στο μητρώο κλπ ;)
Με εκτίμηση
Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία