Επιστολή έστειλε η ΠΦΠΟ την Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2017 στο Διοικητικό Συμβούλιο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας
Αγαπητοί φίλοι,
Είμαστε η Πανελλαδική Φιλοζωική Περιβαλλοντική Ομοσπονδία, η μεγαλύτερη της χώρας στον τομέα των ζώων, με πάνω απο 60 σωματεία στη δύναμή μας.
Σκεφτήκαμε να απευθυνθούμε σε σας πιστεύοντας, ότι θα βρούμε ευήκοα ώτα σε ένα θέμα που άπτεται της εκπαιδευτικής πολιτικής γύρω απο την φύση και τα πλάσματά της.
Δεν θα θέλαμε να σταθούμε σε γενικές αναφορές για το ποια είναι η κατάσταση, που βιώνουν τα πάσης φύσεως ζώα στην χώρα μας, σεβόμενοι το χρόνο σας και τις υποχρεώσεις σας, γι αυτό και θα εστιάσουμε σε ένα ζήτημα.
Στους ζωολογικούς κήπους στην Ελλάδα
Αγαπητοί φίλοι,
Πίσω απο την βιτρίνα και τα πολύχρωμα φώτα των ζωολογικών κήπων κρύβεται πολύς πόνος και δυστυχία για τα αιχμάλωτα άγρια ή και τα ενδημικής πανίδας ζώα.
Κρύβονται επιμελώς τα παράνομα οικονομικά κυκλώματα αιχμαλωσίας και εμπορίας άγριων ζώων, κρύβεται μια οδυνηρή εκμετάλλευσή τους για καθαρά οικονομικό όφελος του κάθε επιχειρηματία τέτοιων χώρων.
Θέλουμε να πιστεύουμε, ότι απο έλλειψη ενημέρωσης και μόνο ένας εξαιρετικά μεγάλος αριθμός δασκάλων σε όλη την Ελλάδα, οδηγούν τα παιδιά σε τέτοιους χώρους, προκειμένου να ενημερωθούν για την άγρια ζωή του πλανήτη.
Τι είδους εκπαίδευση όμως είναι αυτή για τους μικρούς μαθητές να βλέπουν αυτά τα περήφανα άγρια ζώα της ζούγκλας πίσω απο τα κάγκελα, μέσα σε πραγματικές φυλακές, να βλέπουν ζώα σε κατάθλιψη, σε απίστευτη μοναξιά ή ζώα να κάνουν αφύσικα “νούμερα”;
Τι είδους εκπαιδευτική πολιτική είναι αυτή για τα σημερινά παιδιά που θα κτίσουν το μέλλον της χώρας μας;
Οι εικόνες και το τυχαίο ρεπορτάζ που σας στέλνουμε είναι πολύ πρόσφατα.
Το 2012 με τον νόμο 4039/12 καταργήθηκαν τα τσίρκο με ζώα στην χώρα μας.
Και γίναμε φωτεινός φάρος σε όλη την Ευρώπη.
Ζητάμε τώρα την έμμεση και δική σας συμβολή για να κλείσουν οι ζωολογικοί κήποι, αυτοί οι χώροι μαρτυρίου για όντα, που είναι άκρως νοήμονα και συναισθανόμενα.
Αποτρέψετε τους συναδέλφους σας απο το να πραγματοποιούν τέτοιες “εκπαιδευτικές” εκδρομές.
Τα νέα παιδιά πρέπει να μαθαίνουν για την άγρια ζωή μέσα απο άλλους τρόπους που δεν στηρίζονται στον πόνο των ζώων και δεν στηρίζουν τις τσέπες του κάθε επιχειρηματία εις βάρος της υπόλοιπης ζωής του πλανήτη μας.
Δείτε εδώ εναλλακτικούς τρόπους ενημέρωσης.
Ο Δάσκαλος έχει υποχρέωση να “μπολιάζει” με αξίες και ιδανικά τα νέα παιδιά.
Και δεν μπορεί να αποτελεί αξία η εκμετάλλευση, καμία εκμετάλλευση, κανενός πλάσματος, ανθρώπινου ή μη.
Σας ευχαριστούμε και ειμαστε στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση ακόμη και εκ του σύνεγγυς σε συνάντηση των δύο Ομοσπονδιών.
Αγγλική μετάφραση ακολουθεί το Ελληνικό κείμενο.
On Sunday the 3rd of September 2017 a letter was sent by P.F.P.O. to the Administrative Council of the Teacher’s Federation of Greece.
Dear friends,
we are the Panhellenic Animal Welfare and Environmental Federation, the largest in the country Federation about animals consisted of 60 societies.
We contact you as we believe that you are willing to be informed about a subject of the education policy for nature and its creatures.
As we know that your time is valuable and you have a lot of responsibilities, we will focus on a specific subject and we will not refer to the situation of all animals in our country.
Behind the façade of a corporate sham such as zoos, captive wild and endemic animals suffer and they are distressed.
Behind the scenes there are elicit economic circuits of wild animals’ trade and captivity. In those countries animals are exploited for the entrepreneurs’ profit.
Being uninformed many teachers visit zoos with their students for the children education on wildlife of the planet.
Could the pupils be properly educated while they are watching the wild animals of the jungle behind bars, imprisoned, being depressed and lonely or forced to do abnormal tricks.
Is this education policy the appropriate one for the students who will be adults in the future?
In 2012, circuses with animals banned under the law 4039/2012.
Thus, Greece has been a leading lighthouse in Europe.
We demand your contribution to the closure of zoos where highly intelligent and sentient beings are tortured.
You should prevent your colleagues to organize such “educational” school excursions.
There should be alternative methods of education about wildlife which are not connected to animal suffering and do not support the animal exploitation for profit.
We believe that teachers should impart ideals and values to their pupils.
Exploitation of human and non-human beings is not a value.
Thank you in advance. Should you require any further clarification, please do not hesitate to contact the Federation. It could also be set up a meeting of P.F.P.O. and education Federation.
Panhellenic Animal Welfare and Environmental Federation