Με 3 επιστολές της η ΠΦΠΟ, ζητάει από τα Υπουργεία Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη, Παιδείας και Θρησκευμάτων και την Ελληνική Αστυνομία, την εκπαίδευση των αρμοδίων υπαλλήλων των Δήμων και Αντιδημάρχων , των Αστυνομικών και των μαθητών ή φοιτητών διαφόρων βαθμίδων Εκπαίδευσης με τους κατάλληλους και εξειδικευμένους επιστήμονες .
Αποσπάσματα από την επιστολή μας στο Υπουργείο Εσωτερικών.
“…Προκειμένου να συμβάλλουμε σε αυτή την εξέλιξη, ζητάμε να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην καλή μεταχείριση των ζώων με στελέχωση του αρμόδιου τμήματος Υπουργείου Εσωτερικών με ειδικούς Επίτροπους Ευζωίας με ρητή αναφορά της αρμοδιότητας τους, δηλαδή με επιστήμονες, που έχουν εξειδικευτεί στην Ηθική, το Δίκαιο και την Ευζωία των Ζώων.
Το κράτος θα πρέπει να μεριμνά για την εκπαίδευση των υπαλλήλων του με αξιόπιστες γνώσεις από εξειδικευμένους επιστήμονες, αν θέλουμε να αλλάξουν οι παγιωμένες κακές, διαστρεβλωμένες κι αντιφιλοζωικές αντιλήψεις των υπαλλήλων των Δήμων.
Αυτή την στιγμή, λόγω της έλλειψης κρατικής μέριμνας για εκπαίδευση των Δήμων πάνω στο νέο νόμο, τον ρόλο αυτό αυθαίρετα αναλαμβάνουν διάφορες ΜΚΟ των οποίων δεν ελέγχεται η αξιοπιστία, η αντικειμενικότητα, η ακεραιότητα και η εξειδίκευση, αλλά και η εφαρμογή κοινών προτύπων με το κράτος…”
“… 1. Αρμόδια Διεύθυνση του Δήμου, στην οποία θα υπάγεται το θέμα των Αδέσποτων, να οριστεί είτε η Διεύθυνση Πολιτισμού είτε η Διεύθυνση Παιδείας και καμία άλλη.
2. Επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά, ότι οι κτηνιατρικές κατά τόπους υπηρεσίες στο πέρασμα των ετών στάθηκαν τελικά μη ικανές στο να παρακολουθήσουν θέματα ευζωίας ειδικά μέσα στα κυνοκομεία, όπως τους όριζε ο 4039/12 και εξακολουθεί δυστυχώς να τους ορίζει και ο 4830/21. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, να δημιουργηθεί στη χώρα μας το φαινόμενο κυνοκομείων ντροπής και η εικόνα αυτή νομοτελειακά δεν πρόκειται να αλλάξει, αν δεν ληφθούν επιπλέον μέτρα από αυτά, που ορίζει ο 4830/21
3. Κάτι που θεωρούμε πως θα βοηθούσε ιδιαίτερα προς αυτή τη κατεύθυνση είναι αφενός μεν η στελέχωση του τμήματος του Υπουργείου, αλλά και των 13 Περιφερειών της χώρας, με ειδικούς επιστήμονες σε θέματα Ευζωίας, Ηθικής, Δικαιωμάτων και αντιμετώπισης των Ζώων, καθώς και καλής γνώσης της νομοθεσίας, οι οποίοι και θα αναλάβουν να εκπαιδεύσουν υπεύθυνα και επιστημονικά το απασχολούμενο με τα ζώα προσωπικό των Δήμων.
Τέτοιοι μπορεί να είναι οι κάτοχοι Μεταπτυχιακού Διπλώματος και/ή Πτυχίου στην Ηθική, το Δίκαιο και την Ευζωία των Ζώων που φοίτησαν στο Διιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ) Ζώα: Ηθική, Δίκαιο, Ευζωία του ΕΚΠΑ…”
Αποσπάσματα από την επιστολή μας στο Προστασίας του Πολίτη και την ΕΛ.ΑΣ
“… Καθοριστικό ρόλο για την επίτευξη των στόχων του παραπάνω άρθρου είναι τα πρόσωπα που θα κληθούν να αναλάβουν την εκπαίδευση των αστυνομικών.
Η Ομοσπονδία μας έχει ενημερωθεί, ότι ήδη το Υπουργείο ή η ΕΛ.ΑΣ έχουν υπογράψει σύμβαση με Κτηνιάτρους.
Αναρωτιόμαστε τι σχέση μπορεί να έχει ένας Καθηγητής κτηνίατρος με την επιμόρφωση των αστυνομικών σε θέματα Ηθικής, Δικαίου και Ευζωίας, που το γνωστικό του αντικείμενο δεν έχει σχέση έχει με θέματα ευζωίας και προστασίας .
Η Ηθική και η Ευζωία που αναφέρει το σχετικό άρθρο του 4830/21 είναι αντικείμενο της Φιλοσοφικής Σχολής και όχι της Κτηνιατρικής .
Η ΠΦΠΟ προτείνει την συνεργασία σας με το αρμόδιο τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής και τον Καθηγητή της κ ——–, ώστε την εκπαίδευση των αστυνομικών να αναλάβουν ως διδάσκοντες επιστήμονες κάτοχοι Μεταπτυχιακού Διπλώματος και/ή Πτυχίου στην Ηθική, το Δίκαιο και την Ευζωία των Ζώων .
Ταυτόχρονα είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, ότι και μέσα στους κόλπους της Αστυνομίας υπάρχουν άτομα, που έχουν εντρυφήσει και μελετήσει σε θέματα Ηθικής των Ζώων, τα οποία θα πρέπει να «εκμεταλλευτείτε».
Τέλος προτείνουμε την ένταξη στον κύκλο σπουδών της Σχολής Αξιωματικών, της Σχολής Αστυφυλάκων και του Τμήματος Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης Ανθυπαστυνόμων (Τ. Ε. Μ. Α.) της Ελληνικής Αστυνομίας, το μάθημα με θέμα: «Θέματα Προστασίας Ζώων – Ειδικοί Ποινικοί Νόμοι». Η εν λόγω θεματική ενότητα να απαρτίζεται συνολικά από οκτώ ( επιμέρους διδακτικές υποενότητες και με τις αντίστοιχες διδακτικές ώρες, ως ακολούθως:
• Περιβαλλοντική Ηθική και Οικολογία
• Το νομικό καθεστώς των ζώων υπό το πρίσμα του Εθνικού και Ενωσιακού Δικαίου
• Ζώα ενδημικά – Άγριας ζωής
• Προστασία Περιβάλλοντος – Πράσινη Εγκληματολογία
• Παραγωγικά – Οικόσιτα ζώα
• Η σχέση του ανθρώπου με τα ζώα και ο δεσμός που αναπτύσσεται μεταξύ τους
• Δεσποζόμενα – Αδέσποτα ζώα συντροφιάς. Δικαιώματα – υποχρεώσεις
• Η συνάφεια ανάμεσα στην κακοποίηση ζώων, την ενδοοικογενειακή ή άλλη μορφή διαπροσωπικής βίας και εγκληματικότητας…”
Αποσπάσματα από την επιστολή μας στο Υπουργείο Παιδείας
“… Μερικά από τα πιο σημαντικά ευρήματα της έρευνας της Journal of Applied Animal Welfare Science για την Ελλάδα: η Ελλάδα καταλαμβάνει την τελευταία θέση, αναφορικά με την γνώση και ενημέρωση μαθητών/φοιτητών σε θέματα ευζωίας των ζώων, σε σχέση με χώρες της Βόρειας και Κεντρικής Ευρώπης
Συνεπώς, υπάρχει η ανάγκη να θεσπιστούν αυστηρότερες πολιτικές για την εισαγωγή εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχετικά με την ευζωία των ζώων στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Γενικότερα, η εισαγωγή εκπαιδευτικών προγραμμάτων με θέμα την ευζωία των ζώων σε σχολεία και Πανεπιστημιακά προγράμματα στις μεσογειακές χώρες θα μπορούσε να αποτελέσει βάση για τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των ζώων στο μέλλον. Είναι υποχρέωση μας, να βελτιώσουμε την ευζωία των ζώων μέσω της ευαισθητοποίησης της νέας γενιάς.
Προτείνουμε, να ενταχθεί στους οδηγούς σπουδών των ΔΙΕΚ ένα διακριτό μάθημα με τίτλο Ζώα Ηθική, Δίκαιο και Ευζωία αλλά και στο Ίδρυμα Νεολαίας και δια βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.), υπό την αιγίδα της οποίας λειτουργούν τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) και τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ).
Όσον αφορά τα ΚΔΒΜ, καθώς πρόκειται για σύντομους κύκλους μαθημάτων, συνήθως 25 ωρών, να δημιουργηθεί εξ αρχής ένα αντίστοιχο πεδίο μάθησης -Ζώα Ηθική , Δίκαιο και Ευζωία- όπως και σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο, όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο Ευρωπαϊκό κράτος. Το μάθημα Ζώα, Ηθική , Δίκαιο και Ευζωία θα πρέπει να ενταχθεί στα προγράμματα εκπαίδευσης, είτε αυτόνομο είτε ως πρόγραμμα ενημέρωσης, όπως έγινε με το μάθημα περιβαλλοντικής αγωγής…”
Πανελλαδική Φιλοζωική Περιβαλλοντική Ομοσπονδία