30.11.2012 – 17:38
Έτσι θα συμβάλετε άμεσα στην ευζωία των ζώων που γίνονται η τροφή μας
Άραγε τα ζωικά προϊόντα που αγοράζουμε, προέρχονται από ζώα πού βίωσαν καλές συνθήκες κατά την εκτροφή τους ή έτσι θέλουν οι παραγωγοί, οι πωλητές και οι διαφημιστές να πιστεύουμε; Αυτό το ερώτημα θέτει προς τους καταναλωτές η ANIMAL ACTION και τους προτρέπει να συμβάλλουν στην έρευνα της ώστε να μπει ένα τέλος στις παραπλανητικές πληροφορίες, που σκόπιμα μπαίνουν στις συσκευασίες τροφίμων.
Παρ’ όλο που η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει πολύ συγκεκριμένες οδηγίες για το τι πρέπει να αναφέρεται και να περιλαμβάνει η συσκευασία του κρέατος, των γαλακτοκομικών και των άλλων ζωικών προϊόντων, αυτές δεν ακολουθούνται πάντα.
Γι’ αυτό και συχνά εντοπίζονται συσκευασίες τροφίμων που δεν ανταποκρίνονται στον πραγματικό τρόπο παραγωγής των συγκεκριμένων προϊόντων τα οποία περιέχουν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η φωτογραφία, που ενώ απεικονίζει κότες ελεύθερες σε ένα πράσινο λιβάδι, στην πραγματικότητα τα αυγά προέρχονται από πουλιά, που ζουν σε κλωβούς (έτσι σωστά φέρει το κουτί τη φράση “φρέσκα αυγά”, που είναι συνώνυμο των αυγών που προέρχονται από κλωβούς).
Τι είδους συσκευασίες ψάχνουμε;
Αν η συσκευασία αναφέρει ότι το προϊόν είναι βιολογικής εκτροφής ή ελευθέρας βοσκής τότε είναι δικαιολογημένη η φωτογραφία ζώων που βοσκούν έξω. Αν δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο και απεικονίζει ζώα στην ύπαιθρο ή έστω λιβάδια χωρίς ζώα ή γενικότερα απεικονίσεις της φύσης, τότε πρόκειται για μια παραπλανητική συσκευασία την οποία πρέπει να εντοπίσουμε και να αναφέρουμε στις αρμόδιες αρχές.
Αν χρησιμοποιεί λέξεις, όπως «χωριάτικο», «φυσικό», «υψηλής ποιότητας», «ελεύθερο», χωρίς αυτά να ισχύουν πραγματικά, τότε πρόκειται για μια παραπλανητική συσκευασία.
Οι συσκευασίες μπορεί να περιέχουν οποιουδήποτε είδους κρέας, γάλα, γιαούρτι, κρέμα, τυρί, αυγά ή ό, τι άλλο ζωικό προϊόν πέσει στην αντίληψή σας.
Γιατί μας ενδιαφέρει η ακρίβεια των στοιχείων στη συσκευασία;
Η μέθοδος εκτροφής ενός ζώου, όπως και ο τρόπος παραγωγής ενός ζωικού προϊόντος, είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την ευζωία των έμβιων όντων που γίνονται η τροφή μας. Όσο πιο κοντά στη φυσιολογική κατάσταση ενός ζώου είναι η μέθοδος εκτροφής του, τόσο πιο υψηλό είναι το επίπεδο ευζωίας του.
Αυτό το καταλαβαίνουν οι υπεύθυνοι παραγωγοί και επωμίζονται τις συνέπειες της πιο επίπονης εργασίας αλλά και του αυξημένου κόστους. Όταν ένας παραγωγός παραπλανεί τους καταναλωτές με το να μην προσφέρει αυτό που υπόσχεται, μας καθιστά ανίκανους να επιλέξουμε το προϊόν που θέλαμε δηλαδή εκείνο που προσέφερε στο ζώο μια καλύτερη ποιότητα ζωής.
Ο παραγωγός (και ο πωλητής) της παραπλανητικής συσκευασίας υποθάλπουν την προσπάθεια του ευσυνείδητου παραγωγού και έτσι συμβάλλουν στη δυστυχία των παραγωγικών ζώων.
Παρουσιάζουν μια εικόνα, που μας κάνει να πιστεύουμε, ότι δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά μεταξύ κάποιων προϊόντων, τα οποία τυχαίνει να συγκρίνουμε πριν αποφασίσουμε για την αγορά μας.
Κι εμείς χωρίς να το θέλουμε βοηθάμε στο να διαιωνίζονται απάνθρωπες και εξουθενωτικές μέθοδοι εκτροφής, όπως εκείνες της εντατικής κτηνοτροφίας.
Τι ζητάμε από εσάς;
Να τραβήξτε φωτογραφίες συσκευασιών που θεωρείτε, ότι ανήκουν στην κατηγορία της «παραπλανητικής συσκευασίας» καθώς και το bar code, που φέρουν. Χρειαζόμαστε επίσης να γνωρίζουμε από ποιο σούπερ μάρκετ τα αγοράσατε, την ημερομηνία που τα αγοράσατε, και την πόλη που μένετε. Αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να τα στείλετε στο email: info@animalactiongreece.gr.
Σκοπός μας είναι να πιέσουμε να εφαρμοστούν οι νόμοι που ορίζουν ποια είναι η σωστή πληροφόρηση και τι πρέπει να περιλαμβάνει η συσκευασία, έτσι ώστε ο καταναλωτής να γνωρίζει ακριβώς, πώς έχει παραχθεί το προϊόν που αγοράζει στο κατάστημα, και πώς ζούσε το ζώο κατά τη διάρκεια της εκτροφής του. Για να γίνει αυτό η ANIMAL ACTION χρειάζεται τη βοήθειά σας!
πηγή:http://www.zoosos.gr/article/3097/voetheste-ta-paragogika-zoa-parat…