Τα μέτρα τους είχαν πάρει φέτος οι διοργανωτές της 2ης Διεθνούς Έκθεσης Γούνας, που πραγματοποιήθηκε από τις 28 έως τις 31 Μαρτίου, στο εκθεσιακό κέντρο EXPO ATHENS στην Ανθούσα Αττικής.
Ήταν εμφανές τόσο κατά τη διαμαρτυρία της περασμένης Τετάρτης όσο και χθες, ότι ο Σύνδεσμος Ελλήνων Γουνοποιών είχε ζητήσει τη συνδρομή της ΕΛ.ΑΣ., ώστε οι διαδηλωτές, να κρατηθούν σε απόσταση «ασφαλείας», για ν’ αποφευχθούν επεισόδια, όπως τα περσινά εις βάρος επισκεπτών και εκθετών με μπογιές, προπηλακισμούς, και συνθήματα.
Το περσινό πάθημα ήταν εξόφθαλμα εμφανές, ότι τους έγινε μάθημα, γι’ αυτό και εξόρισαν τους διαμαρτυρόμενους σε μιαν ακρούλα, για να μη χαλάνε τη μόστρα στη χλιδάτη πελατεία τους!
Φέτος ο περίβολος τους εκθεσιακού κέντρου, όπως διαπιστώσαμε, ήταν εξ ολοκλήρου περιφραγμένος με συρμάτινο πλέγμα και μια διμοιρία των Μ.Α.Τ. μαζί με κάμποσους ακόμα αστυνομικούς ήταν εκεί, για να υποδεχτεί τα περίπου 70 άτομα, που το χθες στη 12:00 δεν πήγαν για καφέ, αλλά διαδήλωσαν για το αιματοβαμμένο εμπόριο της φρίκης.
Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο. Στις 13:00 κατέφθασε έξω από το εκθεσιακό κέντρο και η ομάδα των μελών της «Αντισπισιστικής Δράσης» και της «Δράσης Ενάντια στη Γούνα».
Οι άνδρες των Μ.Α.Τ. με το που είδαν τους αντισπισιστές*, να προσεγγίζουν τον περίβολο ντυμένοι στα μαύρα, οι περισσότεροι φορώντας κουκούλες και γυαλιά, κρατώντας τις πρασινόμαυρες σημαίες, τα πλακάτ και τα πανό τους, πήραν εντολή να τους περικυκλώσουν και να τους κρατήσουν σε μεγαλύτερη απόσταση «ασφαλείας» καθώς τους χαρακτήρισαν «εριστικούς».
Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο την ώρα, που καταφθάνουν οι αντισπισιστές, το πως κινούνται οι αστυνομικοί.
Έγιναν και διαπραγματεύσεις!
Η ΕΛ.ΑΣ. μετά από διαπραγματεύσεις επέτρεψε η απόσταση των μελών της «Αντισπισιστικής Δράσης», της «Δράσης Ενάντια στη Γούνα» και των υπολοίπων διαδηλωτών, να μειωθεί μόνο κατά μερικά μέτρα!
Αρχικά ζήτησαν από εκείνους, που ήταν πιο κοντά στην είσοδο, αν θέλουν, να μετακινηθούν και να πάνε μακρύτερα (!) για να είναι μαζί με τους αντισπισιστές. Επειδή στόχος των διαδηλωτών ήταν να συμβεί το αντίθετο, η Αστυνομία τελικά «υποχώρησε» και επέτρεψε να μειωθεί λίγο η μεγάλη απόσταση, που χώριζε τις δύο ομάδες.
Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο.
Η Αστυνομία, αν και η διαμαρτυρία κράτησε περίπου τρεις ώρες, δεν επέτρεψε επί της ουσίας στους διαδηλωτές, να σταθούν πλάι – πλάι ούτε καν έξω από την είσοδο του χώρου στάθμευσης του εκθεσιακού χώρου, που απέχει σχεδόν 300 μέτρα από το εκθεσιακό κέντρο.
Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο.
Σε αυτή την ειρηνική διαμαρτυρία παραβρέθηκαν και μέλη της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας και της Πανελλαδικής Συντονιστικής Επιτροπής Ζωοφιλικών Σωματείων, της ΠΟ.ΦΥ.ΖΩ. (ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ), καθώς επίσης και εκπρόσωποι του κόμματος των Οικολόγων Πράσινων και της Δημοκρατικής Αριστεράς.
Οι διαδηλωτές κρατώντας πανό και πλακάτ, που έδειχναν τη φρίκη και τα μαρτύρια, τα οποία υφίστανται τα ζώα, για να φορέσουν οι άνθρωποι τη γούνα τους, μοίρασαν ενημερωτικό υλικό και φυλλάδια στους περαστικούς φορώντας μαύρα ρούχα και κόκκινα μαντίλια.
Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο.
Για άλλη μια φορά εκ των πραγμάτων αποδείχτηκε, ότι πολλοί είναι οι επαναστάτες και οι φιλόζωοι του καναπέ, οι οποίοι βγάζουν «πύρινους» λόγους – κυρίως μέσω διαδικτύου – πατούν πολλά Like στο facebook, αλλά τελικά ελάχιστοι συμμετέχουν στις πραγματικές – κανονικές διαμαρτυρίες.
*Ο αντισπισισμός ως έννοια
Ο όρος σπισισμός (speciesism στα αγγλικά, species = είδος) αναφέρεται στον διαχωρισμό, όπου το ανθρώπινο είδος θεωρείται ανώτερο σε μία ιεραρχική κλίμακα από τα άλλα είδη. Ο σπισισμός ως διάκριση σε επίπεδο ειδών, δίνει περισσότερη ηθική σημαντικότητα στον άνθρωπο σε σχέση με τα μη ανθρώπινα ζώα, και ουσιαστικά επιτρέπει την επιβολή των ιεραρχικά ανώτερων στους κατώτερους, εμπνέοντας την ελεύθερη άσκηση εξουσίας.
Στην πράξη ο σπισισμός εκφράζεται με πολλαπλές μορφές εκμετάλλευσης των ζώων με τη θεώρησή τους ως ανθρώπινη ιδιοκτησία η οποία μπορεί να διατεθεί, να απορριφθεί και γενικότερα να χειραγωγηθεί κατά βούληση. Στην ανθρώπινη σπισιστική κοινωνία τα ζώα χρησιμοποιούνται με ποικίλους τρόπους ανάλογα με τα κατά περίπτωση συμφέροντα των εξουσιαστών ανθρώπων.
Η χρησιμοποίηση αυτή μπορεί να αφορά στα ζώα τα ίδια είτε είναι ζωντανά ή σκοτωμένα, ολόκληρα, ή μέρη του σώματός τους, τα παράγωγα οργάνων τους, τις εκκρίσεις τους, τις υπηρεσίες που αυτά παρέχουν ως αχθοφόροι, μέσα μεταφοράς, διασκεδαστές, πειραματόζωα, συντροφιά κ.τ.λ..
Βάσει των παραπάνω, ο αντισπισισμός είναι το ιδεολογικό ρεύμα, που αντιτίθεται σε αυτό τον αυθαίρετο διαχωρισμό βάσει του είδους και κατ’ επέκταση απορρίπτει κάθε άποψη, που θέτει τους ανθρώπους σε κυριαρχική θέση απέναντι στα άλλα ζώα. Αφετηρία του αντισπισισμού αποτελεί η εναντίωση στην εκμετάλλευση, τη χειραγώγηση και τη στέρηση ελευθερίας.
Υπό αυτή την έννοια το αντισπισιστικό κίνημα είναι βαθιά ανατρεπτικό και επαναστατικό απέναντι σε ένα σύστημα, που είναι δομημένο σε κυριαρχικές αλλά και ανθρωποκεντρικές αντιλήψεις, επηρεασμένες από Ιουδαίο – Χριστιανικού τύπου δόγματα, όπως «ο άνθρωπος έχει ψυχή ενώ τα ζώα όχι», «τα ζώα είναι πλασμένα για να υπηρετούν τον άνθρωπο» κ.τ.λ..
Το αντισπισιστικό κίνημα απευθύνεται τόσο σε ζητήματα σχετικά με την καταπίεση των ζώων, όσο και σε κάθε ζήτημα κοινωνικής ανισότητας κι εκμετάλλευσης και απορρίπτει εξίσου κάθε διάκριση βασισμένη στο χρώμα του δέρματος, το φύλο ή τη σεξουαλική ταυτότητα και αγωνίζεται ενάντια σε όλες τις μορφές καταπίεσης.
Ο σπισισμός όμως, αν και συνδέεται ως γνήσια εξουσιαστική συλλογιστική με το ρατσισμό, το σεξισμό και την ομοφοβία, στην ουσία αποτελεί το πιο βαθιά ριζωμένο σύστημα διάκρισης και η πρακτική του την πιο εντατική και θεμελιωμένη μορφή καταπίεσης.
http://www.zoosos.gr/